Operakällarn & Café opera.

Yes lite dags för uppdatering kanske?? I torsdags jobbade jag i alla fall till 18.30 sen grillade vi och delade på lite vin. Jag gick och la mej vid elva tiden, för fredag jobbade jag frukost. Kom hem & hoppade jag in i duschen, hann sola en timme på verandan, fixade i ordning mej, tog pendeln till city, Mötte upp alla jobbar kompisar & gick på clarions uteterass på 8 våningen och drack rosé... Riktigt härligt var det i solen!! Sen tog vi taxi till OPERAKÄLLARN och åt en helt otroligt god Avsmakningsmeny på 8 rätter, plus massa goda brödsorter, champagne, viner & choklad praliner!! Såå lyxigt & så kul !! Sen fick vi en rundtur i köket & alla deras olika rum & salar. Vi  gick även in gratis på Café Opera. & där var man tvungen (för att få sitta i soffan) att handla för minst 3000 kr, liiite sjukt då våran matnota på 8 pers, låg på 15.000 kr. Men det var tydligen inga problem för Peter vår hovmästare. Han handlade champagne flaska efter champagne flaska. Minst 7 stycken såg jag att han tog in, och varje kostade 1100 kr.. Såå han brände verkligen pengar, och jag tackade inte nej till gratis champagne!! Kul kväll var det och jag är jätte glad att jag fått är så trevliga och härliga arbetskamrater!!

Johan mötte upp oss vid tolv tiden och sen festade vi hela natten, Jag, Johan och Peter tog taxi hem vi 04.00.. Så i går var jag rätt slö, låg i solstolen och bara slappade.. Såå skönt, sen blev det en hamburgare och robinson till kvällen. Idag har jag också jobbat frukost!! Sen lunchade vi på Farbror Blå, och nu har min söt stuckit till Oslo...! Tråååååååk....!

Men men.. Jag ska jobba Mån & Tis.. Sen blir jag ledig Ons & Tors.. Jobbar Fredag frukost och Lördag heeela dagen. Ledig Söndag!! Såå nu vet ni, he he.. Hoppas verkligen på att mamma kommer på Ons & Tors!! Då ska vi sola, luncha och shoppa!! Göra Sigtuna, ha ha.. 

Sis sticker till Grekland och båtluffar hon, jag är inte nåååå avundsjuk.. JOOO!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej sötis!

Jag har inte ens grattat till jobbet, det låter tokspännande! Hoppas du trivs som fisken i vattnet! Puss puss och kram hoppas vi ses snart! //kattis

2009-05-04 @ 20:58:00
Postat av: Jenni

Hej där!!

Gud va kul du verkar ha haft! Va glad jag blir för din skull, det är så himla skönt att jobba med folk man tycker om! Vilket lyx att få gå på operakällaren, ja jag säger bara det, ska bjuda min man på myshelg i Sigtuna nån gång framöver.. kan vi träffa er också. 2 flugor i en smäll!!

Själv åker jag på kryssning med jobbet 22 maj, ska bli superkul!! Hoppas vi ses snart, men det kanske dröjer, du verkar jobba järnet!

KRAMAR I MASSOR!!

2009-05-04 @ 22:40:20
Postat av: Jenni

Hej där!



Skrev nyss ett långt inlägg som försvann!!! Men i korthet va det: Fan va kul med bra jobbarkompisar, det är härligt! Blir så glad för din skull, vilket lyx med operakällaren.. det är annat än att bli utskälld av idioter i växeln, eller?

Ska ta med mig Henrik på myshelg i Sigtuna nån gång framöver när man har råd... kan vi ses!



Kram kram

2009-05-04 @ 22:44:29
Postat av: Jag

Kattis: Jaa jag hoppas också att vi ses snart, det var alldeles för lääääänge sedan! Jag kan ju ta och passa på att gratta dej till nya lägenheten.. =)



Jenni: Tack va sööt du är!! Jaa jag trivs, men nu vill jag va ledig en hel helg så jag kommer hem, också!! just nu är det varje helg! Och då hinner man inte träffa vänner och familj!! men jag tror att jag blir ledig den 23/5 och då kommer vi hem! Hoppas vi kan ta och grilla då. Det var riktigt lyxigt att få gå och äta där, jag är nöjd! Jaa klart du ska ta med dej Henrik hit på mys helg, är det sol så är det såååå härligt! Ha det bra!



Kramar i Masor till er!! Jag saknar ER!!!

2009-05-05 @ 09:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0