Jag är Nöjd med livet just NU!!

Jaa då har vi landat i lägenheten och bott här sedan i Torsdags!! Vi stortrivs i vårt lilla radhus, det är fem lägenheter i vårt hus, vi bor i en 3a med världens största veranda, som jag ÄLSKAR!! Den är större än vårt vardagsrum och helt perfekt nu till sommaren!! Så bara tack vare den är det värt att betala dyra hyror!

I torsdags när vi kom var jag inte lika glad, tjejen som bott här innan hade inte städat i mer än två timmar när vi kom!! Hon stod och gjorde ren luckorna, och det verkar som det är de enda hon verkligen gjort också. Jag blev lite arg och prutade ner hyran 800 kr direkt.. Tog fram dammsugaren och började hjälpa till med städningen så vi kunde flytta in våra möbler, såg även att ugnen, spisen och fönsterna inte var gjorda så då sa jag till henne är jag ville pruta ännu mer!! (500kr) visst det gick bra, sen började vi flytta in våra möbler och hon dammsög klart, sen drog hon!! Vi fick våra nycklar och fortsatte jobba. Vi fick hjälp av Johans pappa & Mia, Tusen tack! Jag och Johan slet som två idioter i 16 timmar. Sen hade vi så ont i rygg och fötter så vi stupade i säng!!

Jag sov som en stock hela natten och vaknade med spränghuvudvärk, nej nej nej, inte idag!! Drack två liter vatten och tog två ipren sen blev det bättre.. Fast jag hittade bara mer och mer att städa, väggar, fönster, spis, ugn, städskåp, duschen, torktumlar filter med massor av hår och äckel, lister, innedörrar, kladd och klet, ytterdörren.. Ja MEN ALLT verkligen!! Så någon flyttstäd hade hon verkligen inte gjort!! Mitt tålamod tog slut och jag skickade iväg ett 5 sidor långt sms, och skrev att jag tänkte pruta 500 kr till!! Tjejen ifråga hade blivit lämnad med flyttstäden själv, då hennes kompis vägrade svara i telefon och bla bla.. så visst var det synd om henne, men det kunde ju inte jag ta hänsyn till. Jag var rasande!! Förstår mig inte på människor, flyttstäda vet väl alla att man måste göra!!! Fy FAN för att flytta in i andras äckel!! Jag pratade med Maria som äger lägenheten och hon sa att tjejerna bara bott här i tre månader så det är den andra killen och hans ungars ingrodda skit också!! Men att inte tjejerna reagerat på det!!

Bläääääääää!! Vår städning på andra lägenheten har vi lejt bort för att vi vet vilket jobb det verkligen ÄR, och tur är väl det när man kommer hit och får flyttstäda i alla fall!! Ja ja.. Mycket är gjort, och mycket har jag kvar. Idag har jag skurat väggar och lister, ytterdörrar & tvättat fönster, skurat veranda, tvättat, och torkat överallt. Sjukt duktig har jag varit, Johan med för den delen, vi har verkligen slitit och fått iorning jätte mycket!! Nog om det jag prutade tillslut 1800 kr, så det känns lite som plåster på såren i alla fall.

I Fredags kom två vänner till Johan hit, och deras lilla son, så vi tog en promenad i vårsolen & gick och fika på cafét vid vattnet. Härlig paus!! Sen åkte vi ut till arlandastad och storhandlade på Ica Maxi!! Så blev det Grillning och varsin kall öl på kvällen.

Igår var hela tjocka släkten här, Nej men nästan. Mamma, pappa, mormor & morfar, Johans mamma & Arne, Linda & Magnus och ungarna. Vi hade dukade långbord ute i solen på verandan och hade knytis.. Det var super lyckat och jätte mysigt!! Alla tyckte att vi fått i ordning bra och att vi bodde såååå fiint. Mamma, mormor & morfar var heeeeelt sålda, ha ha.. Jag tog med dom ner på "byn" och dom blev riktiga turister, tog kort på allt och var helt galna. =) & jag håller med dom det är verkligen vackert här!!

Så jaa vi stortrivs hittills, grannarna är jätte trevliga och det är så lugnt & skönt!! Nu gäller det bara att jag trivs lika bra på jobbet som jag gör med lägenheten och Sigtuna!! Jag är såååå NERVÖS!! 

Så är det bara mina söta vänner som fattas!! Ni är varmt välkomna hit på Grillning och party !!


Kommentarer
Postat av: mamma

du kanske skulle sökt städjobb istället,nu när du har ångan uppe och vanan inne.ni har varit sjukt duktiga tycker jag ,det var verkligen skitit.vi tackar så mycket för den trevliga påskaftonen vi spenderade med er alla. kul vi kommer åter.sov gott inatt och lycka till imorgon.du fixar allt bara så du vet det.du slipper ju tömma skittunnor som du fick göra på jobbet i stöten .kram

2009-04-13 @ 17:59:27
Postat av: Jag!

Ååå MIN mamma! he he. Du är allt bra söt du! Tusen tack för alla blommor vi fick, dom blev perfekta här!! He he, neej jag vill aldrig mer städa! Ska snart gå till sängs, så jag förhoppnings vis får sova nån timme! Huu.. Kramar!

2009-04-13 @ 21:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0