Dryyygt..!

Jaa! Helgen var i alla fall helt grym!! Vi satt nere vid vattnet och drack rosé vin. Jag, Johan och syrran, grillade sjukt god mat tillsammans med Karin & Danne. Storhandlade på Ica Maxi, och köpte två heeelt underbara solstolar, så jag och syrran låg och stekte hela söndagen. Såå himla skönt!! Sen i måndags var vi till Hanna & Loviza och gjorde Västerås, shoppade och luncha. Också jätte härligt.

Nu till allt som inte går min VÄG!! LÖNEN har inte kommit från kommunen, ÄR jag förvånad?? NEJ... ALLTID SKA DET KRÅNGLA!! Jag lyckas då ALLTID få fel papper, sen lön och krångel!! Blir TOKIG!! Sen har jag inte fått någon lön från nya jobbet & jag får ju ingen A-kassa.. Så det är INTE kul!! Vi har fått lägenheten städad för 2000 kr pga. att en kille sa att han skulle ha den och behövde flytta in på direkten. Så där räknade vi att få hyran (4000kr) MEN ICKE!! Han skulle ha skrivit kontrakt idag, men dök aldrig upp!! Jag blir helt galen på alla konstiga människor!! Jag vet inte hur många vi pratat med som säger att dom ska ha den!! GAAAAH.. Så nu lär vi betala den hyran i alla fall. Plus 7850 kr + deposition 4000 kr, så då landar vi alltså med städning på 17 850 kr. Pengar som vi alltså inte har just nu!!

Jag är såå trött på att behöva tänka på pengar!! Sen såg jag nyss att jag är schema lagd TRE helger i rad, vilket inte kändes speciellt kul. Till helgen jobbar jag Söndag, nästa helg hela lördagen och helgen efter det Lör & Sön frukost.

När ska jag få åka hem till Mamma & Pappa och träffa mina vänner?? Dom kan ju inte komma hit heller, För söndag börjar man 06.00 då kan det inte bli en sen lördag. Och Lördagen efter de jobbar jag 11.00 - 00.00.. & helgen efter de, frukost 06 eller 07. Jiiipiii.. NOT.

Så idag har det varit upp och ner!! En positiv sak är att Johan kommer ikväll, sen sticker han söndag igen och kommer hem tisdag. Blir nog mycket ensam tid framöver. Tyvärr, men men alla pengar behövs, så det är bara att gilla läget.

Bläää!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack så mycket! :)

Jag saknar ängden på håret nu! haha men man kommer nog vänja sig snart.

2009-04-29 @ 20:58:17
URL: http://saani.blogg.se/
Postat av: Anonym

värden är full av knäppa människo,typiskt att du ska råka på alla.hoppas på en ljusare framtid kram

2009-04-29 @ 22:00:04
Postat av: Hanna (kusin)

Du vet att vi kan alltid ses i veckorna om du är ledig eftersom jag är hemma, vilken tur att du har mig! :)

Men vad tråkigt för dig att jobba så många helger i rad och med pengarna, shit alltså, de är inte liiite pengar ni ska ut med men de ordnar sig de brukar de alltid göra, du får skicka räkningarna till kommun,haha...

Tack för senast, saknar dig redan!

Puss & Kram

2009-04-29 @ 22:24:23
Postat av: Hanna (kusin)

Määäähhh, jag skrev ett långt inlägg,vart tog de vägen?? CP DATOR!!!



Puss på dig i alla fall!

2009-04-29 @ 22:26:36
Postat av: Jag

Ååå va glad jag blev NU!! Det är såå roligt när man kommer in och får kommentarer! Hi hi.. Hanna! Jag kommer så fort jag har tid..! & ni är jätte välkomna hit!! Men vem skrev det andra inlägget? Mamma kanske? Eller? Kram & Godnatt från mej!!

2009-04-29 @ 23:09:54
Postat av: maria

Hoppas att det löser sig och att den där j-a kommunen betalar ut ngr pengar, men vi jobbar på det!! Trevlig helg...kram Maria

2009-04-30 @ 09:12:08
Postat av: Jag

Ha ha.. Jaa tack för att ni försökte i alla fall! Trevlig helg!

2009-04-30 @ 10:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0