Jul MYS...

Nu är magsjukan över & jag är hemma i Eskilstuna igen. Idag har jag haft en effektiv dag, blir så när man legat ett par dag. Johan blev kanske lite sur när jag kom hem och satt igång på en gång. Istället för att ägna honom ett par mys timmar, men nej. Jag ville få allt klart. Så nu är allt jul mys framme, & julgardinerna, Dom tog ett tag vill jag lova. Strykningen va värst. Men nu är det värmeljus, blockljus, stjärnor och jul mys här. Det fattas bara någonting till vardagsrmmet. En hängande ljusboll skulle nog passa fiin fiint där.

Imorron ska vi på julgala med julbord, tror det kommer bli riktigt trevligt. & på lördag har Johan bjudit hem två vänner som vi ska bjuda på mat, så då vill jag ju ha extra städat och mysigt.

En på syrrans jobb har redan satt in granen, lite vääääl tidigt kanske, men vad gör man inte för stämningen. Jag planerar faktiskt att ta upp våran runt den 16 dec. Det är alldeles för tidigt enligt mamma men va faan, jag tycker de är mysigt.

Förra gången hade jag den uppe till April. Hehehe.. fast det var inte av lathet, de var för att jag var i sälen.

Nej nu ska jag läsa andras bloggar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dan innan dopparedan (dagen innan julafton) ;) klär man granen Anna! Iaf i min familj. Å ljusstakar åker inte upp före 1:a advent.. Mycket att lära Anna.. hehe

2008-11-27 @ 18:37:53
Postat av: Jag..

Är det min svenska lärare som är här igen & kommeterar? Hehe

2008-11-27 @ 18:50:46
Postat av: Hanna (kusin)

Idag ska jag sätta upp gardiner och stakar, ligger efter mina grannar har jag sett :)

Hur kan han bli sur över de, herregud, Daniel blir överlycklig när jag sätter igång å får såna saker gjorda, så slipper han och de blir gjort!

Haha, den 16:de låter liiite tidigt men man gör som man vill så klart :) jag gör iordning våran den 22:a eftersom vi åker den 23:e.

2008-11-28 @ 13:17:17
Postat av: Jag.

Hehe, nej han blev inte sur. Jag har pysslat hela morronen nu också. Dammsugit och diskat & fixat, och han har tvättat & fixat med de. Så jag är så nööjd, att få sånt gjort innan helgen. Han ville kanske bara ha lite mys tid innan städningen körde igång. Hehe.

Men idag blir det MYS, för vi ska ju på julbord.. Mmm. hehe. Jaa 16 är väll kanske liite tidigt men då hinner den stå framme ett tag medans vi är hemma. Hörs snart, tänkte komma till dej nästa vecka!!

2008-11-28 @ 13:48:07
Postat av: Anonym

Nu har jag "pyntat" färdigt, satt upp gardiner mm... blev jätte bra med dem jag köpte när du var med. Jaaaaa, kom nästa vecka och hälsa på!!

2008-11-28 @ 19:40:11
Postat av: Jag..

Jaa lita på det, jag har tänkt det i två veckor nu..!

2008-11-29 @ 10:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0