DU VACKRA LOFSDALEN!!

image206

I år kommer jag inte, jag sörjer bara mer och mer. Eller det känns så konstigt att veta att jag inte kommer få åka upp, livet är så härligt där uppe, det är så okompliserat och sköönt, vackert och helt underbart. Jaa jag skulle ljuga om jag inte sa att jag är avensjuk på Patrik. Han ska upp ett tredje år, UTAN MEJ!! Känns super konstigt. Inge snowboard, inget nyår på trapper, inga dumma turister, inge skoter åkning med jörgen, ingen ida i liften, inge plastpås åkning, inget kollektivt boende, inte köra fast med bilen, inge disco bowling, inge bråk med chefen, inge restaurang mat, inge bus. Jaa ni fattar vad jag menar.. Livet i lofsdalen ÄR underbart, man har alltid folk runt om kring sig, man gör alltid någonting, Du kollar varken på tv eller ligger i soffan på 5 MÅNADER!! Det händer saker heeeela tiden..! Du hinner inte bli rastlös, du snarare lääängtar efter att få va i fred och lite lugn och ro.

Visst du jobbar häcken av dej, med en skit lön dessutom.. å du delar boende med skogens alla möss, som också vill va innomhus, spindlar och gud vet allt. Men va faaaan, det går inte att beskriva.. Du bor i myskläder hela vintern, mössor och vantar, duntofflor, halsdukar, och täckbyxor, dricker varm choklad med grädde och mintu!! myser runt och går på live afterski dagligen, spelar bingolotto i brist på annat, och busar järnet när lappsjukan är för påträngande. Käkar middag brevid stadsministern, dricker kall öl och chili nötter i solen, framåt vårkanten.. 
Jaa jag och Patrik åkte tillochmed till östersund för att få gå på bio!! Eller min och ciccis tripp till funäs, super kul, skrattade som bara den heela vägen dit, vi skulle överraska ciccis dåvarande pojkvän, så vi smög ute i kolsvarta skogen, sjönk i snön säkert en meter ner, tillslut låg vi bara där och skratta.. lyckades kravla oss upp ur snön och inn i stugan. Minen på ciccis pojkvän där vi kom helt snöiga, och röda i ansiktet, var helt obetalbar.

Eller nyåsfesten, Eller när alla på hela trapper sjunger Ja Må Du Leva För Lilla Anna, min jätte mega drink, som var knappt drickbar, alla karioke fester, 80-tals festen, skoter åkningen, tacco kvällarna, Mys kvällarna hos Johanna, Anna, Hanna och Emma, Bus bus bus i P!!

Eller när vi var ute och åkte plastpåse mitt i kolsvarta natten, hade snöbollskrig, eller körde bil ätar tävling med brudarna från trapper, efterfester till sju på morgonen, jobb dagen efter, åå jaa allt, allt.. Road tripparna till Björnrike, sex pers i bilen, dunkande musik, och disco bowling. En gratis öl för varje spelad bana.. Ja jag skulle kunna skriva huuuur långt som helst.. Fina, underbara, grymma minnen.. Som jag inte skulle vilja va utan.


Jaaa jag kommer tillbringa många lediga dagar i Lofsdalen, det finns inge annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0