Sommar!

Helgen har varit proppfull.. =)

I fredags kom carro och madde hit, och vi satt och prata massa skit på våran veranda, och dom drack öl o cider, å jag drack vin, tror madde blev as kalas i alla fall. Jag och carro lite lugnare! vi drog ner till bryggan, å sen vidare upp till stan för trägårn. Första för i år, eller ja där i mellan var vi till sommarkrogen också. Helt sjukt va sommaren är underbar. För mig som älskar att va social och träffa mina vänner, släkt. är det helt perfekt. Alla är glada och det händer alltid massor på sommaren. vintern är mer, sitta i soffan och orka inte gå ut för det är kallt. Eller ja inte dom två senaste vintrarna då. Hehe. vi har ju inte ens haft en soffa eller tv!! Shit va jag bara skriver som jag tänker. Det kanske märks på texten, lite rörig. Men i alla fall.. ludvika blev billigt, jag brännde inte en krona, tack carro för att du betala in mej! =) Sen tog jag förresten hand om min kuss, för han va full. Inte så lite heller. Dagen efter visste han inte att han träffat mej, endå så var det jag som såg till så att han kom hem.

Ja det var i alla fall en trevlig kväll.

I går, lördag var jag till jenni och henke.. var där nästan hela dagen, förutom en tripp till Jens och johannas nya torp. Skit fint litet mysigt torp. Jag vill också ha! Fatta va mysigt och springa ut på sommar morronen barfota rätt ut på gräset i bara nattlinne, och dricka kaffe under ett träd. Åå jordgubbar och mjölk, i en lugn och skön skogs miljö. Nu drömmer anna. ;) å orden flyger iväg än en gång. Var riktigt trevligt hos jenni, drack en flaska vin, satt i trägårnen, ca 20 personer, och hade det bra. Sommar fester, älskar jag det eller älskar jag det.

Åt jätte god mat också. pajen, jag som älskar pajer, va grym.

I dag har jag varit till mormor och morfar å hälsat på. trevligt, älskar att va i lernbo.

Sen vidare till ansi, också i lernbo. Vi fikade, och satt på bryggan å badade fötterna. Härligt! Men jag har faktiskt inte badat än, JAG måste, snaaart!

Åt en jätte god potatischeescake i dag också, med skinka. Mamma gjort, den var super god! Sen var vi till jobbsbo på trippel kalas, Johannes, jens och viktor, har fyllt år. Förresten tror jag att jag har nån form av dysleksi, eller hur det stavas. eller också är jag bara knäpp. men jag tar fel på b och d och k och g. ibland. helt konstigt. Och det gör jag både när jag skriver på datorn, och förhand.

Patrik när åker du? Vill inte att du ska åka. egentligen ska det ju inte spela nån roll, jag menar jag har ju inte träffat dej sen vi kom hem. Men endå. Tror det är av egoistisk anledning, jag vill nog helt enkelt inte att du ska ha roligare än mej i sommar. Knäppt jag vet, men lite avensjuk är jag för att du ska bort och se nått nytt, och spendera hela sommaren i småland.

Tycker om och va hemma förstå mej rätt, men jag blir endå så rastlös. Det kryper lite i kroppen, när det känns som om alla har sitt. men jag inte har mitt. Fast det har jag ju, på nått sätt. underbara vänner, och ett jobb. och en grym sommar. Men endå. jag vill veta vad jag ska göraaa, härnäst. sen. Njuta av nuet, kanske är rätta svaret.. Äskar ju sommaren. Har ny energi och hoppas på att allt ska fortsätta va super skoj!

Carro, vi måste återuppleva din mormors sommarstuga. Hur mysigt är det inte å va där ute, sola, bada, grilla fiska.
shit jag älskar det. Hehe. va dryg jag känner mig, bara skriver och skriver. Men vadå det är min blogg, och jag skriver för att inte bli rastlös, så det är skönt att få skriva ner lite tankar.

Nu ska jag gå och blåsa håret, och gå och sova. jobba i morron. VARMT!! Måste nog bli bad efter jobbet i morron!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Klart vi ska ut i stugan i sommar och ha det underbart.. Lilla Rhodos vettu..

2007-06-10 @ 21:57:09
URL: http://hane.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0