I´ts A Hang-up!!

Hej å hå! Jag är bakis, inte skönt, förra söndagen, kunde jag studsa upp ur sängen för jag körde på lördagen, i dag var det väll inte riktigt lika. Jag som inte skulle. Men men kattis fyllde 23 år i fredags, så det blev grillfest för födelsedags barnet i går. Riktigt mysigt var det, Jag, carro, kattis och madde. Tända ljus, bra musik, vin och under kattis veranda.. Gjorde ingenting att det regna det höjde mysfaktorn! Vi sjöng gammla svenska hits, och hur kul är inte det!? Skit kul! Sen upp på trägårn kunde vi ju ha skitit i, men endå det var kul när carro dansa.. =) Maten måste jag ju nämna också, tack kattis. Vi åt grillade laxfilér med färsk potatis och tatsiki. Å grillade majskolvar & champinjoner. Super gott! Nyttigt kändes det också. Jag som käkat 3 hg godis innan. Men det var ju såå gott!

I fredags var jag inbjuden till Jenni och Henke på indisk mat! Kunde inte ha varit godare och trevligare. Hon hade gjort 6 olika indiska rätter, och fixat jätte fint ute på verandan men tyger och indisk musik. Allt för känslan. Sen blev det en flaska vin där också, och lite kort spel. Åå efterrätt, jordgubbar, glass och grädde!

Det har varit en bra helg.. I morron jobb igen. Men det känns som det inte ligger så stor ångest över det! Jag har nämligen fått ett jobb jag trivs jätte bra med, än så länge i alla fall. hehe. Sen är tiderna lite bättre än på iss, en skillnad på två timmar!!. När jag jobbade där gick jag upp sååå tidigt, 04.45.. nu räcker det och jag går upp 06.45.. TVÅ timmar senare, å det känns som om tiden till fritid blir lite längre då jag slipper pendla 1,5 timme per dag.
Så jag trivs! Dock tjänar man mer som städerska!! Men nu är jag telefonist ett tag framöver...

I dag ska jag försöka mej på en bakis dag.. Försöka i alla fall, jag tycker att man slösar bort dagen och man bara ligger i soffan å gör ingenting. Jag vill hälsa på folk, gå på bio eller åka å göra nått.. Oftast när jag har druckit, har jag ångest över det, å sen ska jag göra hundra saker dan efter bara för å visa att, nej jag är inte bakis. Men i dag är jag fan det. Huvudet är rätt tungt, jag ska inte köra nå bil förns i kväll å jag skulle behöva en promenad i friska luften!

Jag tar dagorningen i lite fel ordning här känner jag,men i veckan såg jag Älskade underbara. Bra film. Nästa sommar är det jag som är i skärgården å blir kär.. Man kan ju drömma. ;)

It´s a hang-up!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0