Hej kompiiis, Tjena kompiiiis, Hej Pappskalle.

Jaa då var man hemma i Sverige igen då, trehundra könsjukdomar rikare, lite färg på kroppen, 4 kilo tyngre, och lite blekt hår.. men rätt lycklig endå. hahaha.

Nej då, men vi har haft det helt underbart, verkligen, satt i mej 5 pizzor, kräsen som få med maten!! och druckit en hel massa öl och vin. Solat och badat, spelat vatten vollyboll, varit på båttur, legat på kleopatra stranden, åkt taxi med galna turkar, skrattat, ätit, shakat, sett borgen by night m, madde, carro har simmat med bajskorvar, å vi har haft låg, rå humor. Fredde Flöt som ett ankare i vattnet.. hehe.. Hur man nu flyter som ett ankare?

åå Jag min nöt trodde att flensost var nått man åt?! Har jag fel?

Har massa mer bilder å lägga upp. Det kommer, Pengar blev vi också av med. I saftyboxen! Hur är det möjligt?!

Men Det har varit helt jävla underbart, och Alanya bjöd på en hel del sol och värme.. 42 grader en dag, sa dom!
Jaa å igår var lilla anna ut, först var vi vid therese, sen hem till mej en snabbis, sen vidare på ytteligare en fest, sen krogen.. Anna den dåren spela upp pengar och dansa satan. Hade efterfest till 5 på morronen,  med baileys.

Jaa hur mår jag då idag? RÄTT DÖ! Orkar knappt sitta upp, får bli sängen innom en timme!
Sen som den klanten jag är, gick jag rätt ín i en vägg när jag skulle ut från sista festen, missbedömde lite lätt att trappan låg åt andra hållet. SMACK! Rätt in i väggen med huvudet, och det kändes lite så där jätte ONT! Trodde hela huvudet sprack, kände efter lite grann, sen ut genom dörren..

Anna skriker, Jag har gått in i väggen, blod i hela pannan. Som förövrigt inte kom från huvudet utan mina två spruckna naglar jag lyckades pajja. Yey.. Var det jag som visste hur man festa? Tror inte det va. Har föresten vrickat foten, och knät gör riktigt ont.

Känner mig lite smått lycklig, sugen på salta chips eller naturgodis, eller både och.. Men jag orkar inte åka å handla. Eller ja, för vilka pengar? haha, övertraserrat kontot med 17 kr, har jag ju också gjort.

Hm Madde tyckte mina räkningar inte var något å tala om, Hennes var ju MYCKE värre..

Men mina räkningar är mycket för mej med tanke på att jag MÅSTE köpa en hel del grejer.

Hyra 2500 kr
El 500 kr ?
A-kassan 400 kr
Telefon 400 kr minst!
Tv 8000 - 9000 kr
Bensin 2000 kr
Rumsbord Och matta 2500 kr
Tapeter 1500 kr
Försäkringsbolaget och andra räkningar 500 kr
Tavlor är det nått man behöver ? 400 - 500 kr
Tjaa helst lite mat också? Kanske 1500 kr om jag snålar.
Bensin och Parkerings pengar till madde, ca 150- 200 kr, pluss 200 kr till.
Massage 300 kr
Byxor! Behöver jag verkligen! 500-600 kr
Tv Bänk Max 600 kr
Databord och stol, max 800 kr
Skyldig mamma 700 kr
Behöver nya linser 1200 kr

= 26.000 kr.. Å förra månaden blev det över 30.000 kr med resan.

Jaa Madde va säger du får jag tala om mina räkningar nu eller är det små potatis fortfarande??
hehe..

Åå till er som tycker att det är tråkigt att prata pengar, låt bli att läs då! För Fy va jag är fattig nu.

Och Från A-kassa kommer jag få 5400 kr i månaden, går det ihop tror ni??

Det tror inte jag, men den som lever får se.. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Carro

En kommentar Anna.. Allt som du räknar upp som räkningar är saker som de flesta tar flera år på sig att köpa. Du behöver inte köpa allt det där på en gågn. Däremot måste man betala sina räkningar. Ville bara skriva hur jag ser på det..:P Så ser man till dina räkningar ligger det på ca 4500.

2007-09-23 @ 21:02:49
Postat av: Anna

Yeyy.. det är sant, och det är bara engångskostnader, men så fort jag kommit fatt, och man inte ligger minus, så kommer de bli jätte bra.

2007-09-23 @ 21:11:23
Postat av: madelene

hej söt anna.
Jag:
bensin 3700 kr
hyra 2500 kr
el 500 ( för 3 mån)
bredband och telefon 500
facket 600
folksam 346
lån på bilen 1000
= 8146 kr som måste betalas
+ mat ca 1500
lagning av bilen (lambdasonden + kamrem + chipfel)
ca 10 000 kr
= 19 646
och då har jag inte gjort nåt annat.
Jag behöver nya gympaskor, vinterjacka, mascara och mycket mycket mer....
puss puss

2007-09-23 @ 21:24:57
Postat av: Anna

*skrattar* Haha. jaa men va bra då är vi två, ingen rolig tävling och vinna det här, hoppas jag förlorar. Puss på dej!
Sen skulle jag vilja/behöva börja träna också. men det har jag INTE råd med.. Va inge kul å bli vuxen känner jag, hehehe.

2007-09-23 @ 22:10:32
Postat av: Jag igen.

Fan sen hade jag inte räknat med tv licens. Och bredbandet! Puss!

2007-09-23 @ 22:14:25
Postat av: Anna igen.

Fast carro. 4500 kr vet jag inte vart du fick ifrån.
2500 kr hyra
1500 kr mat
400 kr A-kassa
400 kr Telefon
400 kr Bredband
2000 kr Bensin
500 kr räkningar
Och den här månaden måste jag köpa linser 1200 kr och helst klippa mig. Och jag måste betala tapeterna på 1500 kr.
Men om man räknar på räkningar som är pengar som SKA ut varje månad så är det 7300 kr, och min inkomst nu på A-kassa är 5400 kr. Det är 2000kr för lite varje månad, och då tillkommer det att jag helst ska kunna unna mig något. Puss på dej! Slut pratat om pengar, nu ska jag soooova.

2007-09-23 @ 22:23:28
Postat av: Carro

Så här räknar jag
Hyra 2500
A-kassa 400
Telefon 400
Bredband 400
Räkningar 500
Ca 4500:-
Du kan aldrig räkna in mat i räkningar, det gör man inte när man pratar om sina räkningar. Sen undrar jag hur du kommer få en bensinräkning på 2000 om Maddes ligger på 3700 och hon åker ca 10 mil om dagen. Vart har du tänkt att åka? hehe

2007-09-23 @ 23:24:50
Postat av: Madelene

ööö hallå. 10 mil om dagen? jag snittar 14 om jag får be. hahahahha

2007-09-24 @ 06:21:32
Postat av: Anna

Vart tog min elräkningvägen då? 500 kr?? Den räknade jag inte ens själv in. Men den är ju också på ca 500 kr.. Fast inte på sommaren!
Jag tankar ca 4 tankar i månaden. ala 2000kr
Ska Jobba hos madde den här veckan, å då åker jag med henne. puu. Sen ska jag väll förhoppningsvis få jobba i smb. Blir ju en del mil.

2007-09-24 @ 12:09:47
Postat av: Carro

Men snälla Anna. att ha bil är ett lyx och är inte nödvändigt om man inte måste åka bil till jobbet. Att du tankar i 4 tankar får ju du stå för. Det är något du kan prioritera bort. Tror inte riktigt du förstår vad Jag försöker få fram. Men en dag kommer du nog göra det!

2007-09-24 @ 16:41:55
Postat av: Intresserad bloggläsare!

Bara 4 mil mellan Ludvika - Borlänge sist jag kollade, kan sträcka mig till 4,5. Eller kör du via Grangärde Madelene? 9mil á dagen x 23dagar(max månad) x 13kr/mil = cirka 2700kr. De andra 1000kr är nöje då va? Dessutom så ska väl du plugga så dåp sjunker väl dina bensinräkningar radikalt va? Anna, man kan väl varken räkna med el man inte har eller en bil man inte behöver, enbart då för att mamma ska tvätta dina kläder.

2007-09-24 @ 16:57:59
Postat av: Snodden

Kalla det inte räkningar när det är utgifter!

2007-09-24 @ 17:00:46
Postat av: Anna

Hej Intresserade bloggläsare.
Fråga 1! El man inte har?? Jag betalar hushålls el, pluss värmen på mina element och vatten. Är det el jag inte annvänder?
Fråga 2! Bil jag inte behöver? Från och med nästa vecka börjar jag jobba, Då är jag i rätt stort behov av en bil! Så vidare jag inte vill ta bussen på morgonen, och alltid komma försent till jobbet! Känns inte helt rättvist mot mina arbetskamrater. Men det är sant, ett busskort i månaden ligger på ca 600 kr. BRA mycket billigare! helt klart.
Japp jag har utgifter. Men snart ska jag vinna en miljon, fan va rik jag blir då. hehe. Nej men oj vilket gensvar jag fick, aldrig fått så här många komentarer. Tror jag ska klaga i min ensamhet nästa gång, eller skaffa en blogg ingen känner till. =)

2007-09-24 @ 17:35:11
Postat av: ??

Har du ens el denna månad? Har du ens jobbat denna månad, antog att det var räkningar man hade denna månad som var på tapeten. Ska man räkna in framtida utlägg så glöm inte amorteringarna på huset!!!!!!!!!!

2007-09-24 @ 17:48:39
Postat av: Carro

En blogg är något ofentligt vilket innebär att man ibland får stå till svars för det man skriver!

2007-09-24 @ 17:49:07
Postat av: mmadelene

shit det här är ju kul:)
du har helt rätt. 4,9 mil har jag ca hemifrån till mitt konotor i ena änden av borlänge så det så. sen tränar jag i smedejbacken och åker dit ca 4 gr i veckan= 4 * 4 mil (ja det är två mil från mi)g och ner till heros= 16 mil i veckan= 64 mil i månaden * 13 kr= 832 kr. och självklart kör jag lite annat också. Till familjen och annat (men säg inte att ni anmdra inte räknar in det) sen har jag föräkring och skatt på bilen som blir några hundra per månad som jag inte tagit med. O ja jag ska börja plugga så det kommer jag att tjäna på. INte mycket men lite ( och har jag sagt annat?)

2007-09-24 @ 18:28:55
Postat av: Anna

Framtida utlägg yeyy..
Bott i lägenhetern i tre veckor, redan betalat två hyror, har något som kallas förskottshyra, och det är klart jag får en elräkning för den här månaden!
Och nej jag har inte jobbat den här månaden, 1 dag hitills och fyra dagar den här veckan, så ja 5 dagar. Vad har det med saken att göra, det är ju inte självvalt. Eller ja jag skulle ju kanske kunnat fått jobba på mac donalds, eller inte. Har inte frågat!
Ja jag tror jag skrev på min blogg från början räkningar och utgifter. Sen berättade carro för mig att, räkningar är sånt man lägger ut varje månad, å där kan man minsan inte räkna med mat. Så då skippade vi maten. Åå allt jag vill komma fram till just nu är att mina utgifter överskrider mina inkomster. yey. Men vem bryr sig mer än jag?
En blogg är en dagbok, där man får skriva vad man vill. Och ja tillsvars får jag då verkligen stå. Jag har lärt mig nå nytt i alla fall, räkningar är räkningar och utgifter är utgifter. Tack!

2007-09-24 @ 18:30:01
Postat av: OMFG

Vem bräcker vem? Anna eller Madelene?

2007-09-24 @ 20:31:27
Postat av: Rent nöjesåkande!

Ja, verkligen!

2007-09-24 @ 20:33:50
Postat av: myran

Det handlar inte om vem som bräcker vem. I detta fall tycker jag det verkar som att nån dryg jävel lägger sig i anna och madelenes liv. Hur vida madelene kör 14 mil om dagen eller inte, Eller om Anna verkligen har räkningar på 6000 eller 7000 kr. Heelt sjukt tycker jag.

2007-09-24 @ 21:31:56
Postat av: Carro

Roligt att myran vågar stå för sina åsikter. Jag skriver iaf ut mitt namn, och du vet nog inte hela historien kring diskussionen!

2007-09-24 @ 22:18:49
Postat av: ??

Anna Jr kanske? Inflikade bara med ett par inlägg, men ska inte göra om det.

2007-09-24 @ 22:20:35
Postat av: carro

eller det gäller alla som inte vågar skriva ut sitt namn.

2007-09-24 @ 22:22:31
Postat av: Sofia

Anna jr, är det jag det tro? :) Det skulle ju faktiskt kunna vara.
Kan tro att det blev så många kommentarer för att carro skriver ut sina i så många olika, och med alla dessa olika alias.
Och ang elen. Är det inte "el och vatten" det heter? Jag antar att du, anna, måste duscha även på sommaren. Samt laga mat osv. Så jag skulle nog säga att just den utgiften i allra högsta grad är på tapeten, isf.
Ville bara dra mitt strå till stacken, så att säga.

2007-09-25 @ 01:00:17
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Madelene

hörrni. det hela startade med att jag och anna diskuterade lite vad vi betalade sen har vi skojat lite sinsemellan oss. Det är egentligen något ni andra inte fattar ett skit av och dte är inget allvarligt. Anna har mer utgifter än inkomster och jag vet hur dte är. fattar ni?

2007-09-25 @ 06:22:05
Postat av: Carro

Det enda alias jag har använt är mitt eget namn, så jag vet inte vad du snackar för gojja! Om det var så du mena

2007-09-25 @ 08:54:23
Postat av: Plastsak

OMFG, snodden, ??, rent nöjesåkande, Intresserad bloggläsare!. Så är väl ditt eget namn inget alias, förhoppningsvis. Sen förstår väl jag med att du inte låssades vara någon annan direkt, men det blev endel olika kommentarer, det var allt jag ville få fram.
Absolut! Med alla dessa smilegubbar kan man inte tro annat. Ska inte lägga mig i.. mer. Nog. :D

2007-09-25 @ 11:30:58
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Carro

ja någon har skrivit dem men inte jag! Allt jag skrivit har jag skrivit mitt namn på

2007-09-25 @ 13:41:30
Postat av: Anna

Lyx tanka tycker jag inte man kan kalla det, Hur flyttar man utan bil? Skulle jag ha tagit bussen eller? Nästa vecka börjar jag jobba, ja då behöver jag bilen i allra högsta grad. Som jag skrev, annars kommer jag försent varje dag!
Åå sen trodde jag att räkningar var just det man hade i utgifter just en speciell månad. Dumt kanske, men ja jag är skyldig mamma 700 kr och jaa jag måste betala tapeterna 1500 kr. Blev inte det räkningar då? Eller Är räkningar bara sånt man har i exakt återkommande siffror? åå Carro den där dagen den har kommit, jag fårstår precis vad du menar med räkningar och utgifter. Två olika saker ja.
FÖRKLARING PÅ VAD JAG SKREV!!!
Men mina räkningar är mycket för mej med tanke på att jag MÅSTE köpa en hel del grejer.
Ja mina räkningar är mycket, med tanke på att jag också måste köpa en del grejer, alltså UTGIFTER, inte räkningar. HELT överens. Sen har jag inte nämt någonstans i min blogg att det är grejer jag MÅSTE köpa DEN HÄR MÅNADEN. Men kul att ni ville ge eran åsikt, jag å madde hade ett internt skämt, en pik. Men det blev STOOORT.
Nej nu ska jag nog åka ut en sväng med bilen, Nöjesåka, va de va? eller kanske ska jag åka hem till mamma och hämta alla kläder HON tvättat. Eller vad säger du jerry, kan jag tvätta i din tvättstuga i stället?
Åå varför skulle jag INTE ha en elräkning den här månaden? Självklart är det räkningar den här månaden som är på tapeten, men för det trodde jag att jag fick nämna mina utgifter. Utgifter jag inte har råd att betala den här månaden, men utgifter är det, och utgifter jag inte har RÅD att betala SÅ länge mina räkningar och utgifter överskrider min inkomst!!!!! Förstå?? Och även fast jag inte jobbat den här månaden så har man väll räkningar! Blir nudlar i oktober!
Sen kan väll du ta och förklara Amorteringar på huset för det vet jag INTE vad det är!?

2007-09-25 @ 15:43:30
Postat av: Snodden

Men jag ber tusen ggr om ursäkt för att jag skrev ngt ang din blogg, orkar inte förklara allt för dig. Ska inte läsa den ngt mer, ha det fint allihopa!

2007-09-25 @ 17:40:00
Postat av: ??

Dessutom, så har jag inget att dölja. Jag heter Jerry! :)

2007-09-25 @ 17:46:52
Postat av: Plastsak

Ipnummret var desamma, därav namnmissen! Honest mistake.

2007-09-25 @ 18:36:22
URL: http://plastsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0