Två överfyllda kassar fick falla offer för mina känslor..

Jag står mitt i mellan himmel eller helvete. Min själ är extremt rastlös, och det är upp till mig själv, om jag ska ta tag i den och göra något bra av energin eller ramla ner och må dåligt. Eller jag vill för allt i världen inte må dåligt, det är bara helt onödigt. Då känns det som om man hittar nått å må dåligt över och sen ha det som ursäkt för att inte ta tag i sitt liv. Fly undan livet. Nej jag mår dåligt, å nej jag mår inte dåligt, men jag är endå mellan himmel och helvete. Just för att jag inte vet vart jag ska gå, vad jag ska göra, hur jag ska göra.

Känns som om jag rusar genom livet, men vet inte riktigt vart jag är på väg.
Har varit mycke nu, egentligen inte det heller, men nånting måste ju va fel när jag inte kan sitta still, inte ta det lugnt, utan bara måste göra en massa saker hela tiden. Fast varför tänka så? Varför skulle det vara fel? Det är väll egentligen bra? eller? Jag har suckat lite över att jag inte fått va ledig något, att jag jobbat 10 veckor under sommaren, och före det var jag i fjällen och jobbade varenda dag mån-sön. Men hallå, det är ju ett val jag har gjort själv! Fast jag måste ju egentligen jobba, utan pengar vart kommer man då? skulle ju kunna skriva av mig från allting, arbetsförmedlingen, a-kassan, å bara gräva ner mig. Men vem blir lycklig av det. hehe. Ingen.

Å egentligen har jag aldrig varit mer levande än nu. Trots att jag har lite attityd, orka inte, bryr mig inte..

Igår var jag helt hysterisk, städade min gaberob, slängde verkligen hur mycket som helst, kontrollbehov?
Två överfyllda kassar med kläder, en hel påse med kläder jag aldrig använt, max en gång plagg som jag blev irriterad på att jag hade kvar. Men jag kanske.... kommer använda, nej glöm det. Har jag inte gjort det hittils kommer jag jue inte komma på om tre år att , ja just det den där tröjan kanske jag ska börja använda.
Nej Anna var skoningslös och nästan manisk. Rensade även ur en hel del med väskor, papper, cd skivor, smink, hårprodukter, snoddar, smyken.  Kändes lite skönare i själen!

Just idag har jag hamnat i soffan i stället, å då börjar jag överanlysera det i stället. Vad är det här, vad är det som är fel? Anna + soffa + trött = sant? landade i soffan med en kaffe och en tidning i morse, och här är jag fortfarande kvar. 13,40 va nu? Jag som skulle gå upp i tid i dag, å gå på springbandet!? Gick/sprang 5 km i går kväll, å än har jag inte duschat, anna kom på den smarta idén att gå jag upp tidigt i morron, så kan jag träna å sen duscha.
Men nu luktar jag så illa att det nästan vore läge att duscha innan jag kliver upp på springbandet. Fräsching, jag? NEJ!

Ja det är nu jag ska skriva att jag ska ta tag i mig själv, laga lite mat och träna lite, sen dusch och hårinpackning. Och det är just vad som kommer ske också, men snaart, inte än. Nu ska jag återgå till min tidning. å bara acceptera att jag är trött, har ingen lust, orkar inte göra nått annat, vill lukta illa.




orka inte, bryr mig inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0